Διαιτολογικές Ιδέες

3-12-2019

Νοιώθετε πάντα πως δεν τα καταφέρνετε να χάσετε ή να μην βάλετε κιλά; Νοιώθετε πως έχετε δοκιμάσει όλων των ειδών δίαιτες και σε καμιά δεν πετύχατε ή πετύχατε αλλά δεν διατηρήσετε τα κιλά που χάσατε; Αν ναι, μην απογοητεύεστε. Εκείνο που πρέπει να καταλάβετε είναι πως για να χάσετε κιλά και να διατηρηθείτε στα κιλά σας πρέπει να αλλάξετε ολοκληρωτικά την στάση σας προς την διατροφή και να αλλάξετε τον τρόπο ζωής. Στην συνέχεια, είναι κάποιες ιδέες μικρές ή μεγάλες που μπορείτε να κάνετε στο καθημερινό σας πρόγραμμα έτσι ώστε να μην μπαίνετε στο πειρασμό για διατροφικές αμαρτίες. Αυτές όμως, θα πρέπει να σας γίνουν βίωμα.

Αποφεύγετε πάντοτε τα τηγανιτά και να προτιμάτε το βραστό, στη σχάρα, στον ατμό, ή ακόμα και στο microwave σαν τρόποι μαγειρέματος. Αν θα μαγειρέψετε χοιρινό ή βοδινό τότε αφαιρέστε το λίπος πριν το μαγειρέψετε και σκουπίστε το με χαρτοπετσέτες. Προτιμήστε όμως, το κοτόπουλο και το ψάρι σαν την πιο συχνή πηγή πρωτεΐνης και αποφύγετε την συχνή κατανάλωση μπέικον, λουκάνικο και παστουρμά. Να θυμάστε όμως, πως όλα τα φαγητά επιτρέπονται στο πιάτο σας, κάποια πιο συχνά και κάποια πιο σπάνια.

Πάντοτε να πηγαίνετε χορτάτοι στην υπεραγορά για ψώνια. Αν πάτε πεινασμένοι τότε θα μπείτε σε μεγάλο πειρασμό να αγοράσετε λιχουδιές ψηλές σε λιπαρά και θερμίδες ενώ άλλοτε δεν θα τα αγοράζατε. Επίσης, πάντοτε να πηγαίνετε με μια λίστα στην υπεραγορά και προσπαθήστε να μην αγοράσετε τίποτα εκτός λίστας.   

Αν θα πάτε έξω για φαγητό, μην μείνετε νηστικοί όλη μέρα για να φάτε καλά το βράδυ. Συνήθως, δεν μπορούμε να ελέγξουμε την πείνα μας και τρώμε πολύ περισσότερα από ότι πρέπει. Καλύτερα είναι να φάτε ένα ελαφρύ μεσημεριανό και 2-3 μικρά σνακ κατά την διάρκεια της μέρας πριν πάτε έξω.

Όταν φτάσετε στο εστιατόριο, προσπαθήστε να παραγγείλετε πρώτοι για να μην επηρεαστείτε από τις άλλες παραγγελιές στο τραπέζι. Μην ξεχνάτε τα λαχανικά και τις σαλάτες σαν συνοδεία στην θέση των τηγανιτών πατάτων. Επίσης, αν δείτε πως χορτάσετε ΔΕΝ είναι ανάγκη να τελειώσετε όλα το πιάτο. Αν πρέπει να φάτε επιδόρπιο καλή επιλογή είναι η φρουτοσαλάτα ή μοιραστείτε το επιδόρπιο μαζί με την παρέα σας. Αν είστε σε δίαιτα καλό είναι να αποφύγετε τα μπουφέ και τους περισσότερους πειρασμούς.

Πάντα να έχετε μαζί σας, σνακ όπως ένα φρούτο ή λαχανικά ή ένα γιαουρτάκι άπαχο ή 2-3 κράκερ διαίτης ή κάποια μπάρα δημητριακών ή λίγα δημητριακά. Αυτά είναι καλά για περιπώσεις όπου δεν καταφέρατε να φάτε για πολύ χρόνο και αρχίσατε να πεινάτε. Έτσι δεν μπαίνετε σε πειρασμό να αγοράσετε ένα σνακ πιο λιπαρό και πιο ψηλό σε θερμίδες. Επίσης, να θυμάστε πάντα να τρώτε 5-6 μικρά γεύματα την ημέρα παρά ένα μεγάλο και λιπαρό γεύμα την νύχτα.

Σε συνδυασμό με όλα αυτά, μην ξεχνάτε και την άσκηση σας. Καθημερινή άσκηση 30-60 λεπτά θα σας βοηθήσει να πετύχετε πιο εύκολα το στόχο σας.


Νικολέτα Μιχαηλίδου, Μ.S, R.D.

Κλινική και Αθλητική Διαιτολόγος / Διατροφολόγος

Για περισσότερες πληροφορίες: nikoletam@cytanet.com.cy

 


H Νικολέτα Μιχαηλίδου είναι κλινική διαιτολόγος, αθλητική διατροφολόγος. Σπούδασε στην Αμερική με αθλητική υποτροφία από το 1997-2004 όπου και απόκτησε πτυχίο στην διατροφή και διαιτολογία, μεταπτυχιακό στην κλινική διαιτολόγια καθώς και μεταπτυχιακό στην αθλητική διατροφή και απόδοση. Το 2004 επέστρεψε στην Κύπρο όπου ιδιωτεύει και από το 2005 είναι συνεργάτης αθλητική διαιτολόγος στο Κέντρο Αθλητικών Ερευνών Κύπρου. Από το 2008 μέχρι το Ιούνιο 2018 ήταν η αθλητική διατροφολόγος της ποδοσφαιρικής ομάδας του ΑΠΟΕΛ και τώρα είναι η διατροφολόγος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου. Συνεργάζεται διάφορες ομάδες διαφορετικών αθλημάτων αλλά και με αθλητές ατομικά.