logo blank_gr
slide1 slide2 slide3 slide4 slide5 slide7 slide8 slide9
Εκδηλώσεις
Ανακοινώσεις

Ομιλίες Δημάρχου Λεμεσού, κ. Ανδρέα Χρίστου

Χαιρετισμός του Δημάρχου Λεμεσού, κ. Ανδρέα Χρίστου, στην επίσημη παράδοση του πολεοδομικού έργου μέρους της Ακτής Ολυμπίων (από τις αποθήκες Θεοδοσίου μέχρι τον Εναέριο), την Τρίτη, 28 Ιουλίου 2009 στις 7.00 μ.μ.

Σας καλωσορίζω στη σημερινή επίσημη παράδοση μέρους του πολεοδομικού έργου της Ακτής Ολυμπίων, όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι η προστασία και ανάπλαση της ακτής, με ταυτόχρονο εμπλουτισμό της παραλίας.

Όπως όλοι θα θυμάστε σε αυτό το σημείο, σε μήκος ακτής 350 μέτρων, παρουσιάστηκε και εξελισσόταν σοβαρό πρόβλημα διάβρωσης που ξερίζωσε αρκετά δένδρα και απειλούσε μέχρι και τον ποδηλατόδρομο.

Μετά από συσκέψεις των εμπλεκομένων μερών, δηλαδή του Τμήματος Πολεοδομία και Οικήσεως και του Δήμου Λεμεσού και με σύμβουλο το Τμήμα Θαλασσίων ΄Εργων του Τμήματος Δημοσίων ΄Εργων, το Μαϊο του 2005 ανατέθηκε στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο η διενέργεια μελέτης της κυματικής υπερπήδησης του σχεδιαζόμενου παραλιακού πεζοδρόμου.

Το Εργαστήριο Λιμενικών ΄Εργων του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου μελέτησε το θέμα σε φυσικό προσομοίωμα και συνέστησε κατά κύριο λόγο την κατασκευή κατάλληλης θωράκισης και τον εμπλουτισμό της παραλίας με ίζημα.

Τα πορίσματα έτυχαν περαιτέρω επεξεργασίας από τους συμβούλους ακτομηχανικούς μας Διον. Τουμαζή & Συνεργάτες, και με τους αρχιτέκτονες του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως και του Δήμου Λεμεσού εκπονήθηκαν τα τελικά σχέδια.

Ο σχεδιασμός περιλάμβανε τη δημιουργία πεζοδρόμου και τη σύνδεση του δυτικού τμήματος της Ακτής από τον Εναέριο μέχρι τις αποθήκες Θεοδοσίου, την κατασκευή μικρού περιπτέρου εξυπηρέτησης των λουομένων, αλλά και των περιπατητών, την κατασκευή ενός ακόμα πύργου ναυαγοσωστών, την αναδιαμόρφωση του υφιστάμενου πλατώματος στο δυτικό άκρο σε πλατεία, σε συνδυασμό με την κατασκευή χώρων υγιεινής.

Σημαντικός παράγοντας στο σχεδιασμό υπήρξε η διατήρηση των δέντρων, ενώ επιπρόσθετα η διαδρομή και η παραλία εμπλουτίστηκε σε πολλά σημεία με δεκάδες θάμνους και παραδοσιακά δέντρα της περιοχής όπως είναι οι ακακίες και οι ευκάλυπτοι.

Για βελτίωση της αισθητικής όπως καταγράφεται και στη μελέτη του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, η θωράκιση δεν γίνεται με φυσικούς ογκόλιθους, αλλά με πρανή / κατασκευές που είναι διαμορφωμένες ώστε να εναρμονίζονται με το περιβάλλον και ταυτόχρονα να μειώνουν την κυματική υπερπήδηση.

 

Χρησιμοποιούνται δυο είδη διατομών:

Βαθμίδες οι οποίες μπορεί να χρησιμοποιηθούν και σαν κερκίδες.

Κυψέλες οι οποίες δημιουργούν ενδιαφέρον μοτίβο και εναλλασσόμενη εικόνα στην παραλία.

Το έργο με την αισθητική και τις τεχνικές λύσεις που ενσωματώθηκαν σε αυτό αποτελεί μια παγκύπρια ίσως και πανελλήνια μοναδικότητα.

Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται οι βαθμίδες τύπου κερκίδας για απορρόφηση του κυματισμού και για πρώτη φορά δημιουργείται παραλία με τη μεταφορά ιζημάτων (στην περίπτωση μας άμμου).

Για πρώτη φορά ακόμα διασώθηκαν 70 δένδρα της παραλίας και φυτεύθηκε όλη η θαλάσσια ζώνη με ευκαλύπτους.

Ακόμα, η διάρκεια κατασκευής του έργου ήταν μόνο έξη μήνες, παραδόθηκε έγκαιρα και στοίχισε για 350 μ. μόνο €1.3 εκατομμύρια., ενώ η δαπάνη καλύφθηκε κατά τα 2/3 από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως και 1/3 από το Δήμο.

Εκφράζω εκ μέρους του Δημοτικού Συμβουλίου θερμές ευχαριστίες:

  • Στον Υπουργό Εσωτερικών για τη στήριξη που μας έδωσε. 
  • Στο Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως, στο Διευθυντή κ. Κτωρίδη που βοήθησε τα μέγιστα στην έναρξη του έργου και στην πρώτη Λειτουργό κα Ευτυχία Αβρααμίδου που ήταν υπεύθυνη του έργου εκ μέρους τους Τμήματος.
  • Στο Τμήμα Δημοσίων ΄Εργων, Τμήμα Θαλασσίων ΄Εργων για τη μεγάλη τεχνική βοήθεια.
  • Στο Δημοτικό Μηχανικό και τους συνεργάτες του και ιδιαίτερα στην αρχιτέκτονα Λένια Μπέρου που είχε την καθημερινή ευθύνη για το έργο.
  • Στον εργολάβο κ. Μιλτιάδη Νεοφύτου που κέρδισε το έργο με ανοικτές και διαφανείς προσφορές και παρέδωσε το έργο σε έξη μήνες. 
  • Στο σύμβουλο μηχανικό κ. Αντώνη Τουμαζή.
  • Στο Δημοτικό Γεωπόνο και τον εργολάβο μας του πρασίνου Θεόφιλο Θεοφιλίδη, στους τεχνίτες, εργάτες του Δήμου και όλων των εργολάβων του έργου.

 

Αγαπητοί φίλοι,

Ο στόχος να στραφούν οι συμπολίτες μας και οι επισκέπτες μας προς τη θάλασσα έχει επιτευχθεί και επιτυγχάνεται καθημερινά και με μεγαλύτερη επιτυχία.

Ήδη η Ακτή Ολυμπίων με έκταση 3.5 χιλιομέτρων (με την επίχωση) είναι μια από τις πιο σημαντικές αστικές παραλίες στην ανατολική Μεσόγειο και έχει καταστεί επίκεντρο κοινωνικής συναναστροφής, χώρος περιπάτου και ξεκούρασης, ψυχαγωγίας και άθλησης.

Οι συμπολίτες μας μπορούν να περπατούν απρόσκοπτα κοντά στη θάλασσα, σε μια λαϊκή παραλία με τις απαραίτητες διευκολύνσεις και κατάλληλη υποδομή, προσιτή σε όλες ανεξαίρετα τις ομάδες του πληθυσμού.

Συγχαίρουμε και ευχαριστούμε τους εμπνευστές και πρωτεργάτες της Ακτής Ολυμπίων, το απελθών Δημοτικό Συμβούλιο και το Δήμαρχο Δημήτρη Κοντίδη.  Συγχαίρουμε όλους τους συντελεστές και αυτής της νέας παραλίας, η οποία θα συμπληρωθεί στην πορεία με πρόσθετη επίπλωση και εξοπλισμό.

Η διαμόρφωση της, οι κερκίδες και οι προσβάσεις της, όπως και η πλατιά λωρίδα άμμου προσφέρεται για αθλοπαιδιές, εκδηλώσεις, συναυλίες και άλλες δραστηριότητες για τις οποίες επιφυλασσόμεθα στο 2010.

Στο μεταξύ ζητούμε από τους συμπολίτες μας, από τους επισκέπτες μας, από τον καθένα μας να την αγαπήσουν, να την προστατεύσουν και να τη διαφυλάξουν καθαρή και φιλόξενη.

Και κάτι ακόμα πριν τελειώσω:  Ευχαριστούμε θερμά τον ΄Ομιλo Ιnner Wheel Λεμεσού για τη ξεχωριστή δωρεά του, των είκοσι (20) πράσινων σκυβαλοδοχείων που τοποθετήθηκαν κατά μήκος του πεζόδρομου.  Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΄Ομιλος πραγματοποιεί δωρεές, τον συγχαίρουμε και τον αναφέρουμε δημόσια ως παράδειγμα προς μίμηση.

 
 
 
 

 

 
epohi