More Website Templates @ TemplateMonster.com. December03, 2012!

 

ΣΥΝΟΨΗ

[ ΜΕΡΟΣ Α ]

Eποχή της Ρωσικής επανάστασης στην Πετρούπολη Στη σχολή μπαλέτου ενός πρώην αυτοκρατορικού θεάτρου, ένα μάθημα κλασικού χορού είναι σε εξέλιξη. Ο Δάσκαλος, σοβαρός και σχολαστικός ξεχωρίζει ανάμεσα στις χορεύτριες, εκείνη, της οποίας ο τέλειος χορός και η κάπως μυστηριώδης όψη ενσαρκώνουν αυτό που ο ίδιος θεωρεί ως το ιδανικό του ωραίου.

Σε μια λαμπερή και επίχρυσα διακοσμημένη αίθουσα θεάτρου η εμφάνιση και ερμηνεία της Μπαλαρίνας προκαλεί ένα γενικό ενθουσιασμό. Μεταξύ των θαυμαστών της είναι και ένας εκπρόσωπος των νέων αρχών, μέλος της Ασφάλειας. Δεν είναι μόνο ο εκλεπτυσμένος χορός της που τον ελκύει κοντά της . Η απότομη πίεση και η εξουσιαστική αγκαλιά του Ασφαλίτη και υπερνικούν τη θέληση της Μπαλαρίνας.

Ο Ασφαλίτης εισάγει την Μπαλαρίνα στον κόσμο του, πού είναι άγνωστος σε αυτήν. Εδώ η άγρια κραιπάλη του επαναστατικού πλήθους μετατρέπεται σε ένα τρελό πανηγύρι εξόντωσης. Και αυτή τώρα, , κυριαρχεί σε αυτή τη γιορτή, ξεχνώντας για μια στιγμή τα διδάγματα του Δασκάλου της. Ωστόσο, οι πνευματικές αξίες που της εμφύτεψε ο Δάσκαλος της είναι τελικά ισχυρότερες από το ναρκωτικό της καταστροφής.

Έτσι η Μπαλαρίνα επιστρέφει στη σχολή μπαλέτου και στο Δάσκαλο της.

Μια νέα εξουσία κυριαρχεί μέσα στους τοίχους του θεάτρου. Είναι σκληρή και επιθετική, που συνθλίβει όλα τα εμπόδια στο πέρασμα της. Οι Λευκές Μπαλαρίνες οφείλουν να γίνουν πειθήνιο όργανο της κόκκινης ιδεολογίας. Ο Δάσκαλος είναι σε απόγνωση. Αυτό που συμβαίνει είναι αφόρητο, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει οτιδήποτε.

Περίπλοκες σχέσεις συνδέουν την Μπαλαρίνα και τον Ασφαλίτη. Έλξη και απόρριψη, πάθος και ακατανοησία. Ο Ασφαλίτης επιτρέπει στην Μπαλαρίνα να προσχωρήσει στους μετανάστες που φεύγουν από τη Ρωσία μόνιμα.

 

[ MEΡΟΣ Β ]

Ένα μάθημα μπαλέτου στο θέατρο Grand Opera στο Παρίσι. Ένας διάσημος χορευτής και χορογράφος διευθύνει την πρόβα. Η προτεινόμενη από αυτόν τεχνική του χορού είναι ασυνήθιστη για την Μπαλαρίνα, αλλά την γοητεύει το εμπνευσμένο ταλέντο του δημιουργού. Ο χορευτής γίνεται ο καλλιτεχνικός της εταίρος και μαζί τους περιμένει μια θριαμβευτική επιτυχία.

To αναδυόμενο πάθος της Μπαλαρίνας για τον σύντροφό της δεν είναι αμοιβαίο. Αυτή η χωρίς ανταπόδοση αγάπη, το αίσθημα της μοναξιάς σε έναν κόσμο που είναι ξένος σε αυτήν, έχουν μια συνεχή αρνητική επίπτωση στην ψυχική της κατάσταση η οποία δείχνει σημάδια κατάρρευσης. Η Μπαλαρίνα προσπαθεί να βρει κάτι άλλο για να της αποσπάσει την προσοχή και καταφεύγει στην ανέμελη κοσμική ζωή του Παρισιού. Αλλά ακόμα και εδώ νιώθει στοιχειωμένη από τα φαντάσματα του παρελθόντος. Οι κόκκινες αντανακλάσεις της Επανάστασης δεν την αφήνουν να ησυχάσει. Ο Ασφαλίτης εμφανίζεται μπροστά της σε μια εφιαλτική παραίσθηση.

Ακόμη και μέσα από τον αγαπημένο ρόλο της Ζιζέλ, με τον οποίο πάντα η Μπαλαρίνα συγκινούσε το κοινό της και για την ερμηνεία του οποίου κέρδισε την παγκόσμια της φήμη, δεν κατάφερε να επαναφέρει την ψυχική της ηρεμία. Η μοίρα της Ζιζέλ είναι γραμμένη για αυτήν και επαναλαμβάνεται - η προδοσία του αγαπημένου της και η επακόλουθη τρέλα. Καθρέπτες αντανακλούν το άρρωστο μυαλό της μεγάλης Μπαλαρίνας. Η τρέλα θεωρείται ως σωτηρία, ως φυγή στον αλλόκοτο κόσμο της άλλης πλευράς του καθρέφτη.